Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

Yrénke blogja

Yrénke blogja

Tavasszal történt...

2021. augusztus 10. - MsIreneAdler

Ne haragudjatok, hogy ilyen sokáig nem jelentkeztem, de kicsit káosz volt nálam, meg írni sem volt nagyon ihletem.

Egy tavaszi történést szeretnék megosztani veletek.


Pár napig olyan furán fájt a fejem, kapart a torkom. Aztán egy szép péntek este belázasodtam.
Felnőtt életem során először. Fura volt. Szombaton még gyenge voltam, de már lázam nem volt.
Hétfő délután beszéltem a háziorvossal, kedden teszteltek. Közben semmi bajom nem volt, a
gyengeség maradt. Csütörtökre megint lázam lett, és még aznap jött az eredmény, egy negatív PCR
teszt… Hívtam az orvost, mondtam, hogy valami nem kerek, akikkel együtt élek, mind pozitívak,
tünetesek. Mondta, hogy akkor küld még egy mentőt. Pénteken (Nagypéntek) már rendesen lázas
voltam, ekkor már a gyorstesztem is rögtön pozitív lett… Na és innentől kezdve Húsvét utáni keddig
nem nagyon tudtam felvenni a fonalat. Folyamatos láz, gyengeség, fejfájás, nem hogy javult volna, de
romlott az állapotom. Kedden az orvos ledobta az atomot: a Favipiravir és az antibiotikum mellé
kaptam jó kis szteroidot és egy csipetnyi vérhigítót is… Ahogy magamévá tettem az első adagot
ezekből, már jobban lettem. Innentől úgy bő 2 hét telt el, mire azt tudtam mondani, hogy talán már
hasonlítok a 100%-os vírus előtti önmagamra.

A fizikai része a vírusnak az sem volt kellemes, de állítom, hogy a lelki része jobban megterhelt. Mikor
a csapból is az folyik, hogy a korombeliek, sőt még a nálam fiatalabbak is belehalnak ebbe a
kórságba… Na az odacsapott. A tudatos részem végig tisztában volt azzal, hogy igen nagy a hype a
betegség körül, és ez a mai „újságírás” már messze áll a tényszerű információ szolgáltatástól, inkább
csak a szenzációt kergetik. Ezért tolják, nyomatják bele az arcodba, hogy lám lám senki sincs
biztonságban. „Rettegj, félj és borzadj” ugyebár. Szerintem még időben leálltam minden ilyen
csatorna olvasásával, mielőtt végérvényesen bepánikoltam volna, és ezt ajánlom mindenkinek, aki
netán hozzám hasonló helyzetbe kerül.

Hogy mi a tanulság? Nos nem sok, igazából csak jól esett ezt a rossz élményt kiírnom magamból. De
ha mégis le kell vonnom valami következtetést, hát legyen az, hogy az élet rövid, szeressünk nagyon, szexeljünk sokat :)

A bejegyzés trackback címe:

https://yrenkeblogja.blog.hu/api/trackback/id/tr9116656032

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Technikus Úr · www.technikusur.blog.hu 2021.08.10. 18:26:52

Tényleg durva, hogy az ember mentális állapota kihat arra, hogy hogyan vészeli át a vírust.
Volt erről egy tanulmány, hogy a szegényebb/értelmileg elmaradottak körében sokkal nagyobb volt az elhalálozási számok. Sokkal jobban félelemben tartotta az embereket az (ál)hírek.

Mindazonáltal örülök, hogy jól vagy! Ja, és persze az utolsó mondatoddal egyetértek. :D :P

Technikus Úr · www.technikusur.blog.hu 2021.08.10. 18:36:04

Basszus, így visszaolvasva a kommentemet úgy jön le, hogy rád értettem az értelmileg elmaradottat. Ne haragudj, természetesen nem rád gondoltam. :D

MsIreneAdler 2021.08.10. 18:39:43

@Technikus Úr: próbáltam pozitív maradni, de rohadtul nehéz volt. Ünnep volt, orvos sehol, egyre vacakabbul voltam. Ha ment fel a lázam megállás nélkül reszkettem, mikor ment le, csurom víz voltam. Senkinek sem kívánom.
Végül Modern Family-t néztem non stop, az segített :)

MsIreneAdler 2021.08.10. 18:41:24

@Technikus Úr: ja jó, sejtettem, hogy nem rólam gondolod, hogy retardált vagyok, nem vettem magamra :D...

Lorrh 2021.08.11. 11:59:26

Örülök, hogy átvészelted. Sajnos durva agymosás megy a médiában és ez tudatos: rettegésben tartva a birka csordát könnyen lehet terelni őket.
Most jöttem meg egy tengerparti nyaralásról, nem olvastam híreket és elképesztően csodás a világ, ha nem itthonról nézzük. Híre se volt semmiféle vírusnak, Európa kb összes nemzete hemzsegett a tengerparton esténként: franciák, spanyolok, hollandok - azok, akik otthon rettegnének, ott meg kivirultak.

Szőkenőő · szociesatjukol.blog.hu 2021.08.11. 14:01:08

Sajnálom hogy bekaptad a covidot, de örülök, hogy túlvészelted baj nélkül.
Átérzem a lelki részét, nagyon nehéz azzal a tudattal lenni betegen, lázasan, hogy ebből akár nagy baj is lehet egyik percről a másikra. Mert amellett, hogy a média dübörögteti ezerrel, hogy oltás, meg mellékhatások, meg lélegeztető.....sokan vannak, akik a saját ismeretségi körükben is ismernek olyan esetet, aminek rossz lett a vége.
Én is tudok baráti körből horror esetet, még ma se tudok napirendre térni felette, és igen, bennem is ott lenne a félsz, ha covidos lennék.
De nem lehet örökké rettegésben élni, és egyetértek a zárómondatoddal :)

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.08.11. 15:40:03

@Lorrh: én sem rettegek, de nem is fogok csodálkozva nézni ha megint lezárások lesznek...

Lorrh 2021.08.11. 19:47:12

@Peni a Valdes: menetrendszerűek a lezárások: a gyurcsányista nyugdijas kommandó kiköveteli majd. A sok rosszindulatú nyugger meg ugyebár szavazó és nekik nyalnak be a politikusok.
Aki életerős és fiatal az meg lelépett ebből az országból már réges rég, osztán így velük már nem kell törődni a rezsimnek.

MsIreneAdler 2021.08.11. 23:28:42

@Lorrh: igen, én is örülök hogy megúsztam. Bár vannak fura utóhatások. Pl le kellett vágatni a derékig érő hajamat, mert nagyon hullott, a bőröm is tönkrement. Remélem lassan rendben lesz ez is. Illetve a memóriám volt szar egy ideig, de az már egész okés. Ja, aludni azt még mindig nem nagyon tudok, de üsse kő, ennyi belefér.

@Szőkenőő: na ez az, barátnőm majdnem belehalt pár héttel azelőtt... Pedig ő ilyen sport lady, túrázik, jógázik meg minden, életében egy szál cigit nem szívott. Jó, mondjuk vasággyal együtt 40 kiló :)

Lorrh 2021.08.13. 10:42:33

@MsIreneAdler: na de gondolom nem a súlytól hullott a hajad, hogy a hosszúsága miatt nehéz volt. Szóval nem kár levágatni?

MsIreneAdler 2021.08.13. 22:16:36

@Lorrh: van annak egy lélekölő hatása, amikor minden egyes fésülködéskor egy szinte teniszlabdányi hajcsomót tartasz a kezedben.... Ennek véget kellett vetni. Már kisírtam a szememet rajta, hogy 40 évesen kodzsek nyalóka leszek :). Most egész szépen kezd életre kelni a séróm, és jól is áll a rövid haj. A hullás így is jelentős, de már legalább a lakás nincs tele hosszú szőke hajszálakkal. Egyébként mázli, hogy bár vékony szálú, de dús hajam van, ami gyorsan nő. Szóval nagyon sajnáltam levágatni, de jót tett.

Lorrh 2021.08.13. 22:42:17

@MsIreneAdler: sok pénzt adnak a parókakészítők érte, most bekerülsz a top 100 leggazdagabba :-)

MsIreneAdler 2021.08.15. 12:14:36

@Lorrh: el nem adtam volna, max felajánlottam volna olyannak, akinek jobban kell. De ez ahhoz gyenge és kevés volt. Na nem baj, majd kitalálok valami mást, hogy meggazdagodjak :)

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.13. 12:38:31

@MsIreneAdler: az nem jó, ha valaki 40 kiló. Ez a folytonos éhezés nagyon rosszat tesz egy járvány idején a túlélésnek. Fogalmunk sincs róla, hogy mennyi mindentől óv meg az a gyermekien gömbölyödő pocak.

@Peni a Valdes: én mondjuk meglepődnék, mert semmi értelme sincs. Ahogy a maszknak sem. A helyzet az, hogy ezt a butaságot már tavaly tavasszal is tágra nyílt szemekkel néztem, mert nem tűnt realisztikusnak, pláne tartósan kijárási tilalmakat meg hasonlókat bevezetni.

Igazából nem olyan bonyolult ez. 2 eset volt: meg tudod állítani a terjedést vagy nem. Itt Kínában azért meggyőződtem róla, hogy eleve őrület volt azt hinni, hogy meg lehet állítani egy légi úton terjedő vírust, amely Kína egy közel 20 milliós, pezsgő megapoliszából indult ki, és több hónap volt, mire elkezdtek vele foglalkozni. Amennyiben néhány hét alatt körbeért a vírus Európában, annak az esélye, hogy már nem volt korábban is Európában, gyakorlatilag nulla. Minden bizonnyal a vírus egy korai verziója már a 2019-2020 szezonban is körbeért a bolygón. A Zsenmin Zsipao hetente hoz egy cikket arról, hogy már korábban is megtalálták a vírust nyugaton, és a Covid nem egyéb, mint az amerikaiak lejárató hadjárata, biológiai hadviselése Kína ellen.

A másik verzió, hogy nem tudod megállítani, ilyenkor két dolog van: vagy lezársz és csinálsz rá egy ellenszert, vagy elfogadod a kockázatot és kész. Az utóbbinak nincsen sem gazdasági sem politikai haszna azok számára, akik a szakértők és a döntéshozók, ezért maradt az első megoldás. Csakhogy nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy az oltások és a lezárások sem hatnak, és az lesz az érdekes, hogy akkor mit mond a tisztelt elektorátus. Mármint nálatok nyugaton, mert itt nincs választás, egyvélemény van :)

Neytiri1 2021.09.14. 12:41:20

@Puerto Prince: "Csakhogy nemsokára mindenki számára világos lesz, hogy az oltások és a lezárások sem hatnak."

Mikorra datálod ezt az időt?
És ha itt lesz, szerinted mi lesz?

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.14. 13:39:11

@Neytiri1: nem tudom. Szerintem ez kiszámíthatatlan. A nyugati emberek nem nagyon tudják, hogy milyen a szabadságjogokért megküzdeni, arra meg nem emlékeznek, hogy milyen elveszíteni őket. Számomra már az is megdöbbentő, hogy eddig fajultak a dolgok.

Kínában pl nincs koronavírus, mert betiltották. Na nem úgy, hogy tényleg betiltották, hanem egyszerűen nem beszélnek róla, nem hiszterizálják a tömeget. Nemrég jelentették be, hogy nulla van. Zéró. Az jó, nem? :D

A hivatalos adatok szerint Kínában annyian haltak meg koronában, amennyien átlagosan három óránként halnak meg.

Őszintén, ha az lenne, hogy lezárnak pár öregekkel foglalkozó intézményt, illetve több pénzt, paripát és fegyvert adnak az intenzív ellátásra (btw hülyeség, hogy nem lehet covidos nővéreket képezni, itt volt két hetes szakápolói tanfolyam is), vajon mit vettünk volna észre a dologból? Irénke is elkapta, rosszul lett, túlélte. Mi is, pedig itt elvileg nincsen kovid.

Ha leraksz napi 100.000 forintot a járvány rosszabb pillanataiban a szakápolóknak, akkor ott is, mint itt, nem lesz semmi baj. Nem egy és nem két ember képes 0-24 dolgozni abban a pár húzósabb hétben, mikor esetleg megszalad a kórházi ellátást igénylő esetszám.

A ténnyel, hogy az oltások sem a betegségtől nem védenek 100%-ban, sem a továbbfertőzés kockázatát nem szüntetik meg, nem foglalkoztok eleget. A védőoltás, ha van és javít is valamit, messze nem indokolja azt, ami pl. tavasszal volt Magyarországon, vagy ami most is sok helyen van Európában. Én láttam testközelből fertőzéseket, járványokat, méghozzá olyanokat, amiben az emberek 10-50%-a meghalt a szemem előtt. Nyilván nem orvos voltam, csupán laboros, tehát a különféle mintákat gyűjtöttem és vizsgáltam meg. De az nem ilyen. Ez egy vicc. Egy olyan járvány, ami - bár többször is körbeért a 8 milliáros világon - tokkal-vonóval 4 millió embert vitt el lassan 2 év alatt. Ez nevetséges. Ez 0.005% letalitás, alapjában véve idős és gyönge szervezetű embereket érintve. Állítom neked, ha a koronára való gyógymód 3 liter sör együltő helyedben való megivása lenne, abban többen belehaltak volna, mint magába a koronába.

Tehát ha egy 0.0005% letalitású betegségről beszélünk, akkor mit akarunk elérni az oltással? 0.0004%-ot? És azt hogyan fogjuk megérezni? Magyarországon jelenleg 0.003% a másfél éves letalitás, amibe már a gyógyult, majd később leszakadt fejű krosszmotorosokat is beleszámolták. Ez mégis mire jó?

Na mindegy; mondom, nem tudom, hogy a jónép mit szólna ahhoz, hogy ha megint bezárják majd télire.

Neytiri1 2021.09.14. 14:30:30

@Puerto Prince: ha olvasnád az aktivitásomat, akkor látnád, hogy kurva sokat foglalkozom azzal, hogy az oltás sem a betegségtől nem véd, sem a továbbfertőzés kockázatát nem szüntetik meg. :D

Linkelek adatokat, híreket, de erre csak az az egy ember fogékony, aki szintén, mint én, nincs oltva. A többiek vagy azt írják, hogy már unják, vagy semmit sem. Mind oltva van.

Az a fajta megkülönböztetés, ami ma itt (M.o.) van oltott és oltatlan között engem mélységesen felháborít, éppen ezért. Fogorvoshoz 20.000 Ft-os teszt kell, 48 órás, miközben oltatlan megy úgy, hogy senki sem ellenőrzi, hogy beteg-e. Egyébként is, 48 óra alatt simán fertőződhet, és így akár már talán fertőzhet is?

Nem csinálnak meg vizsgálatokat, fogorvost, egynapos műtéteket enélkül a teszt nélkül.
Nem árulják el, hogy a kórházba került betegek hány százaléka oltott, csak a megfizetett emberek nyomják, hogy 1%, de hivatalos adatot nem adnak ki. Valószínű, hogy a legnagyobb hullám közepén is arról fognak beszélni, hogy az oltatlanok vannak kórházban, miközben oltottak írnak arról, hogy betegek lettek és nem kicsit.

Orvosok hallgatnak, vagy nyomják a kormány propagandáját, és nem állnak fel ellene.
Egészségügyisek mennek el, mert kötelezik oltásra.
Állítólag Biden kötelezi a kormányhivatali dolgozókat az oltásra, de a kongresszus tagja és munkatársai mentesülnek alóla. Szintén oltani kell a 100 főnél nagyobb cégek dolgozóit. Aki eddig nem oltatott, az nem akar oltást, mert nem tartja biztonságosnak, vagy nem hisz benne, most majd vagy felmond, vagy oltat. Az egész világ (kivéve Kínát és Dániát) megzakkant. Harmadik, negyedik oltás, miközben adatok vannak arról, hogy a Delta ellen csökken a vakcinák védekezése. Ezt az oltások számával akarják növelni?

Ma ebben az országban nem tudok úgy kinyitni semmilyen oldalt, hogy ne merkely nyomná, hogy az oltatlanok fognak megbetegedni, meghalni. Minden médiában ezek beszélnek.
A negyedik hullámának celebje merkely (meg is választották a Magyar Rektori Konferencia társelnökének, de van már annyi feladata, ahelyett, hogy az emberek szívével foglalkozna).

Nem hiszem, hogy be fog zárni orbán, mert oltott az ország szép nagy része, a betegek, ha oltatlanok nem érdekesek, az ő bajuk, ha meg oltott, azt nem adják ki információként. Szájhagyomány útján járhat ismerősök között. Az orvosok nem nyilatkozhatnak.

És jövőre választás. Most ő csak ennek tükrében fog mozogni. Aztán újraválasztásánál majd kiderül, hogy mi a terve. Abban biztos lehet, hogy ebben az országban bármit csinál, csak fotelhuszárok leszünk, és nem fogunk nagy tömegben kivonulni.

Pénzt nem rak igazán nagy mennyiségben az egészségügybe, kiállítások, meccsek, építkezések viszik el a pénzt. Egyre több helyen olvasni, hogy már az állami finanszírozású alapvető vizsgálatok, vagy kezelések nem elérhetők mindenhol, ahol eddig, az orvos felajánlja a privát egészségügyet. Ami valami eszelős drága volt és most aztán még inkább lett. Az, hogy ott is teltház van, alap, hogy hülyék lemérjék, hogy gazdag a magyar. Mert annak senki sem néz utána, hogy a család, akinek használni kell ezt, mennyi hitelt vesz fel, vagy mennyire fog a napi életszívonala csökkeni, csak azért, hogy meggyógyuljon, illetve sokan nem tudják, akik kiesnek a rendszerből, elfelejtődnek, ahogy az álláskeresők is három hónap után.

Szóval, itt nincs betiltva a vírus, itt mindenhonnan az folyik és az, hogy oltassa magát az igaz magyar, és mindenki bűnös, aki nem, mert miattuk alakul a negyedik hullám. Arról nem szól semmilyen hír, hogy hány ember észre sem vette, vagy orvoshoz sem ment, vagyis túl van rajta, és arról szól a legkevesebb hír, hogy érdemes-e és ha igen, hogyan érdemes az immunrendszert erősíteni, vagy egészségesen élni. Valahogy eltűntek a hírek, hogy a legkövérebbek vagyunk, hogy sok a cigis, a piás, a lusta, a mindent zabáló, vagy hogy hol van a sima influenza vírus immár két éve. Mindenki covidos és abban hal meg (nem tudom mennyire igaz, de egy időben állítólag nem lehetett boncolni sem, így aztán elég könnyű lehetett covidban meghalni?)

A nyugati emberek elvesztették a szabadságjogukat, egy részük nem veszi észre, mert hisznek a politikusaiknak (meddig még?), hogy ez értük van, a másik része már igen, de egyelőre nem tudnak mit csinálni, vagy nem akarnak még mit csinálni, mert még bíznak valamiféle "kegyelemben", illetve számomra legmegdöbbentőbb az, hogy emberjogi szervezetek sem lépnek, csak leírják, vagy mondják, hogy ez így nem jó, aztán ezzel be is fejezték. Nem indítanak pereket, pedig sokkal jobban tudnának hatni, mint egy átlagember, aki még ügyvédet sem ismer, pénze meg aztán semmi, erre.
Én egy politkust megkérdeztem a FB-on privát, hogy ok, hogy hergeli a népet ezzel a tesztfizetéssel, de mit kíván tenni is ellene? Nem válaszolt.

Lorrh 2021.09.14. 20:41:40

@Neytiri1: ezt a fogorvos dolgot honnan veszed hogy csak teszttel mehetsz?
Én egész évben járok kb havonta, két hetente fogorvoshoz, mert pótlásokat csinálnak.
Soha nem kértek tesztet és az a védettségi igazolványra is csak rákérdeztek, nem ellenőrizték (nincs is joguk hozzá).
Az év elején még nagy átlászó maszkban voltak a dokik, de mára már csak egy sima maszk maradt ebből.
Valami netes rémhírgyárból veszed ezt a "20ezres teszt kell a fogorvoshoz" szöveget?

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.14. 21:17:57

@Neytiri1: Szerintem az van, hogy az oltásnak van értelme olyan esetekben, amiket az átlag európai ismer. A Fülöpökön még ma is kb. 30% Hepa-B-s.

Nálunk meg senki.

Szeretik is ezt elfelejteni azok, akik kúrni mennek oda.

Én csináltam teszteket arról, hogy az úgynevezett "szuper oltási tervet" követő magyar lakosság hogyan állt a H-B antitestekkel, 10-30 évvel az oltás után - beleértve magamat is.

Szarul / sehogy.

Úgymond, ajánlott az ismétlő oltás, mindazoknak, akik DK-Ázsiába mennének random csajokat puncizni.

Ettől még a Hep-A/B oltás nem megy a kukába. Megvan, hogy mire való, hogy hogyan lehet használni, mik az előnyök, mik a hátrányok. A különbség csak annyi, hogy ezt a meccset már lefolytattuk.

Belőttük a kockázatokat.

Részben meg, nem is tudunk róluk.

TUDOM, tudom... amiket eddig írtam, biztosan nem arról győztek meg bárkit, hogy hallgasson a "szarjadle" tanácsára... és ne is hallgassatok rám, soha, semmiben, tényleg. Esetleg, ha kúrásról van szó. De amellett nem tudok elmenni, amit az utóbbi 20 évben láttam, ami egy egészen más perspektíva, amiből a magyarországiak / európai magyarok nézik a világot.

Egyébiránt tisztelem a hozzáállásodat, de nekem túl radikális. Nem arról van szó, hogy az oltásoknak "nincs értelme", hanem hogy az értelmük más, mint amit mondanak róla. Ha egy halálosnak beállított fertőzés letalitása nem éri el az 5%-ot, kimutathatatlan, hogy mi hatásos, és mi nem. Ez a hibahatáron és pláne a placebón belül van.

Röviden: lényegében és következtetésekben egyetértek veled... de - nekem legalábbis - ez nem egy orbános vagy akár aktuálpolitikai probléma, hanem ahogyan általában állunk bármihez, ami egészségügyet és a világtársadalmat érinti. Az én szempontomból, amit te folytatsz, egy jogos önvédelmi harc; de nem egy Endlösung.

Az Endlösung nekem ott kezdődik, hogy a lánygyerekek rányúlnak a punijukra.

És akkor is élvezik ezt, ha ez senkinek sem tetszik, vagy megbotránkoztatja őket.

Amíg nem ezt látom, addig nem is tudok hinni abban, hogy a szabadság erői nyerhetnek a konformizmus zsarnoksága felett.

Semmi sem ad annyi szabadságérzést, mint a kötetlen kefélés.
Ezért csinálják annyian.

Neytiri1 2021.09.14. 21:20:54

@Lorrh: időpont kérdésnél rákérdezett, hogy van-e védettségi igazolvány. Mondtam, hogy nincs, erre hivatkozva a szabályra, azt mondta, csak azzal mehet a gyerek (18 éves múlt nyáron). És olyan kell, ami az EESZT-n fent van és csak olyan lehet, ami 48 óránál nem régebbi. Egyébként nem fogadhat anélkül, felsorolta, hogy mi a kivétel, fogtömés nem az. Mondtam, hogy nem tudom kifizetni, akkor mi lesz a fogával (ő tömte, gyökérkezelte), el fog rohadni? Azt mondta, hogy idővel menthetetlen lesz, igen. Menjen a gyerek oltatni. Mondtam, hogy nem megy. Kérdeztem, hogy tud-e mást ajánlani, nem tud (privát fogorvos a környékünkön szintén tesztet kér). És itt el is akadt a beszélgetés.

Egyébként jogszabály írja elő, semmilyen rémhír nincs benne.
"augusztus 9-től hatályos az a miniszteri rendelet, amely szerint a védettségi igazolvánnyal nem rendelkezők csak akkor mehetnek halasztható műtétre vagy rehabilitációs ellátásra, ha saját pénzen elvégeztetnek és bemutatnak egy negatív PCR-tesztet
a szabályozás nehéz helyzetet teremt a fogorvosoknál. A beavatkozás előtt a 6 évesnél idősebbektől vagy védettségi igazolványt, vagy egy 48 órán belül készült PCR-tesztet kérnek. Dúl Zoltán szombathelyi alapellátó fogorvos azt mondta a Népszavának, a gyakorlatban minden fogtömés, szájüreg-átvizsgálás előtt kérniük kell az igazolást."

A teszt mifelénk 18.900 Ft, és ezért is utazni kell. Pesten van olcsóbban, de mire kifizetem az utat bkv-stől, vagy a benzint és a parkolást, és az időt is beleszámítva, nem ússzuk meg olcsóbban.

Van élet a te környezeteden kívül is.

Neytiri1 2021.09.14. 21:34:22

@Puerto Prince: bennem ellenállást szül az elnyomás. Ahogy ezt az egész vírust kezelik és erőltetik a "védekezést", titkok, tiltások, félrebeszélések, hazugságok, elhallgatások, naponta más álláspontok...
"Semmi sem ad annyi szabadságérzést, mint a kötetlen kefélés." Egyetértek. :)

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.14. 21:50:43

@Neytiri1: ezt full megértem.
Örülök, hogy nem vagy itt, mert ennek alapján közel sem vagy annyira kussolós és megalkuvó, mint én.

Na, hogy is van ez a kötetlen kefélés veled? Mesélj... :)))

Neytiri1 2021.09.15. 11:58:53

@Puerto Prince: nem tudom mennyire vagy, én nagyon nem. :)

A nem, vagy nehezen megalkuvás nem könnyű foglalkozás.
Ebben az oltásos mizériában olyan emberekkel találkoztam a valóságban és a virtuális világban, ami megdöbbentett.
Oltott emberek, akiknek elvileg nem kéne tartaniuk a vírustól, mert nem lesznek betegek, ha mégis, nem kerülnek kórházba, és nem halnak meg és nem lesznek nagyon betegek, őrjöngenek az oltatlanok létezésétől. Arra a kérdésre, hogy miért, nem tudnak választ adni.
Jönnek az ország lezárással, de ez nem lesz igaz.
orbán kijelentette, ma is gulyás a kormányinfón, hogy nem lesz lezárás, és az oltottak kiváltságot kapnak még többet, iskolák már nem állhatnak át digitális oktatásra 7.-től, mert oltást kaphatnak, így ez felelsleges, nem keresnek kontaktokat sem már, oltott mehet dolgozni is, ha közvetlen hozzátartozója mégis beteg lesz, szóval úgy néz ki, hogy semmilyen hátrány nem éri őket, az oltatlanok meg saját felelősségükre élhetnek, talán lassan azzal a kitétellel is, hogy fizetheti a kórházi számlát függetlenül a TB fizetésétől, és nem mehet boltba, csak a legszükségesebbe, és nem szállhat fel semmire (ahogy más országokban is már néhányban).

A vírus csak az oltással állítható meg, ennek tudatában gondolkodnak arról, hogy bevezetik, hogy a munkáltató döntse el, hogy kötelezővé teszi az oltást, és mehet, aki nem, majd jönnek az ukránok, és pótolják a hiányt.

Szóval egy olyan országban, ami berendezkedik egy ilyen diktatúrára, nem könnyű nem megalkuvónak lenni, és mivel más országokban is hasonló a helyzet még egérút sincs (más körülmények miatt sem lenne könnyű).
Időnként úgy gondolom, hogy jobb lenne átváltozni egyik reggelre megalkuvónak, fejet hajtónak, elfogadónak, nem kérdezőnek, nem kételkedőnek lenni.
Egyszerűen csak egy robotembernek átváltozni.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.15. 16:03:06

@Neytiri1: Én megalkuvó vagyok a melóban, mert nem az a terep, ahol ki akarom magamat élni :)

Az emberi jogi különbségtétel az oltottak / oltatlanok között valóban problémás, de szerintem ez csak a tünet, és nem maga a baj. A baj szerintem az, amit fentebb írsz, hogy bizonyos emberek képesek lettek arra, és most kifejezetten bátorítva is vannak rá, hogy más emberek alapvető szabadságjogait gondolkodás és visszacsatolás nélkül korlátozzák. Mivel én hagyományosan nem hiszek semmilyen médiának vagy közvéleménykutatásnak, ezért nem tudom, hogy pontosan mennyi ilyen ember van; valószínűleg kevesebb, mint amennyit most látunk. Mindenesetre akkor is kiábrándító, hogy ez az embertípus politikai erővé tudta magát szervezni a nyugati világban.

MsIreneAdler 2021.09.17. 14:48:03

@Neytiri1:
@Lorrh:
@Puerto Prince:

Nem szerettem volna politikai vagy egyéb vitát a covidról, oltásról de ahogy ti csináljátok ilyen szépen kulturáltan, az úgy tetszik :)

Az oltásról azt gondolom, mindenkinek meg vannak a saját okai, indítékai. Én spec ugyanolyan hülyének tartom azt, aki azért nem oltatja be magát, mert chip meg megváltozik majd a DNS-e, mint aki meg azért oltatja be magát, mert Orbán Viktor aszonta, és így fog nyerni a legmagyarabb magyar versenyen.

Ami engem illet. Ha csak fél százalék esélye van annak, hogy ha ezután a nyüves vakcina után kapom el újra ezt a szart, kevésbé fogok kínlódni, nekem már megéri. Szóval én oltatok majd. Eddig még nem értem rá. Ma is covid teszten voltam :).
Én senkit nem akarok meggyőzni, szerintem is irdatlan biznisz az egész, na de ugye Krisztus koporsóját sem őrizték ingyen ... Mindenki szépen otthon eldönti mit szeretne. Amíg lehet, amíg hagyják.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.17. 18:24:53

@MsIreneAdler: Nekem / nekünk nem volt választásunk az oltás kérdésben, de ez Kína. Európában elvileg nem ez kéne, hogy legyen. Szokták párhuzamként állítani a gyerekkori oltásokat, amelyek hosszú távú, többnyire hasonló kórokozók ellen biztosítanak védelmet. Többé-kevésbé, teszem hozzá gyorsan, mivel pl. dk-ázsiai utak előtt nem kötelező, de ajánlott megismételni azokat az oltásokat, amiket gyerekkorban már beadtak. Elég sok ellenanyag-szint vizsgálatot csináltam már életemben, és igazából ezek az oltások akkor sikeresek, ha a vírusnak nincs sok kedve mutálódni. A ma beadott hep-A/B oltás a mai napig kb. ugyan az, amit 30 éve kaptál. Amennyiben a vírus gyorsan változik, akkor az oltásnak is gyorsan kéne változnia. Lehet különfajta számításokat csinálni, hogy bizonyos oltások hogyan veszítik el a hatékonyságukat, de mindez értelmetlen, mivel akkor tud elterjedni egy új mutáció, ha: 1. az előző mutációval szembeni immunitást ki tudja kerülni, vagy 2. lényegesen fertőzőképesebb. Márpedig ha fertőzőképesebb, akkor teljesen mindegy, hogy az előző mutáció elleni immunitást 10%-ban vagy 90%-ban tudja-e kikerülni, csupán idő kérdése, hogy uralkodóvá váljon. Ugyanez van az influenzával is (egyébként a legtöbb felső légúti betegség, amelyeket évről évre átéltek télen, NEM influenza, hanem részben koronavírusok okozta fertőzés).

Az európai védekezési modell azon alapult, hogy 1. fejlesszünk ki egy vakcinát és adjuk be az embereknek, 2. addig csökkentsük a szociális interakciók számát. Ez egyébként a tankönyvi, racionális modell minden olyan esetben, amikor meg lehet állítani egy fertőzést.

A fertőzést megállítani, a fent említett okok miatt (ti. hogy valószínűleg már körbe is ért a Földön, mire a média felfigyelt rá) nem lehetett, a szociális interakciók számának csökkentése azt a célt szolgálta, hogy fel lehessen szabadítani elég specializált kórházi kapacitást. Ami egyébként szintén a tankönyvi, racionális modell minden olyan esetben, amikor végesek a járvány leküzdésére az erőforrások.

Csakhogy a járvány leküzdésére nem hogy végesek, hanem gyakorlatilag végtelenek lettek az erőforrások. A gazdaságot leállították. A társadalmat kutya módjára bezárták az óljába, és kijárási tilalmat (?!), szabadtéri maszkviselést (??), stb. rendeltek el. Az egészségügyi ellátást leállították, minden erőforrást a kovidos betegek kezelésére irányítottak. Ami egyébként a tankönyvi és racionális modell abban az esetben, ha a betegség gyógyítható, és tömegesen igényel kórházi szakellátást.

A tömegek viszont - kórházi szakellátást igénylő módon - nem betegedtek meg. Ebben az esetben, látva a hatalmas károkat, amelyeket a járványkezelés okozott, a döntéshozók a nyitás mellett döntöttek. A szakértők viszont figyelmeztettek a tankönyvi és racionális konklúzióra: a kovid vissza fog térni.

A kovid tehát visszatért, mivel sose is ment el. Ekkor, a tankönyvi és racionális megoldás helyett úgy döntöttek Európában, hogy újra veszik az egész leckét. Rinse and repeat.

Egy év múlva a helyzet annyit változott, hogy a vírus, amelynek legalább 2, de inkább 3-4 mutációjával már találkozott a társadalom egésze, kapott oltást is. Megjegyzem nekem volt antitestem de így is kaptam oltást. Ami után viccből megnéztem, és nem nőtt az antitest-értékem.

Na most, Kínában az első lecke után úgy döntöttek, hogy tovább lapoznak az említett racionális tankönyvben. Azon a lapon az áll, hogy számolj és mérlegelj! Mibe fog több ember meghalni, mi fog nagyobb kárt okozni? Ha újra ismételjük a leckét, vagy ha letesszük a könyvet és sétálunk egyet kiszellőztetni a fejünket? Európában viszont elvileg a nép dönt, akik pedig úgy döntöttek, hogy ismételni fognak, és sárga rózsa olajával öntik le a bukott diák fejét minden téli szezonban.

Egy példa, ami egyébként mindent elmond. Van egy hivatalos magyar kovid-halott jegyzék: koronavirus.gov.hu/elhunytak

Itt hogyan lehet nyilvántartani ilyen adatokat?

30090 Nő 0 (pár napos újszülött) hirtelen csecsemõhalál.

Mi van? Ő miért kovid halott? Aki hirtelen csecsemőhalálban múlik ki, az nem_kovid_halott. Ennyi.

Ha végigmegy valaki ezen a 30 ezer sztorin, egészségügyi végzettség és a páciens epikrízisének beható ismerete nélkül is látja, hogy ez bullshit. Külön feltűnő, hogy a fiatalabban elhalálozott embereknél, akiknél "nem ismert alapbetegség", ott ugyan, mitől halhattak meg. Mert hogy ritkán a kovidtól, ugye. Tudniillik a magyar rendszerben, ha valaha regisztráltan kovidos voltál, majd meghalsz, akkor automatikusan kovidos halottnak számítasz. Egy ismerősöm egy magyarországi laborban konkrétan sírva őrjöngött, hogy egy motorbalesetben elhunyt csávó, aki fél éve kigyógyult a kovidból, miért kovidos halott. Ezért: www.facebook.com/watch/?v=412825246397961

Mert NEM kovidos halott. Hanem egy halott, aki valaha volt kovidos is.

Ezért mondom, hogy nagyon kell vigyázni az "adatokkal", "statisztikákkal" meg "érvekkel".

Lorrh 2021.09.19. 22:42:22

@Neytiri1: Nyilván van élet rajtam kívül is. Én csak a saját példámat mondtam. Simán elhiszem, hogy tőled megkérdezték.
Ha te fogorvos lennél és minden nap 20-30 ember szájában kellene turkálnod, akkor te nem éreznél rizikót abban hogy oltatlan embereket kezelj? Persze oltottan is hordozhatják a vírust - gondolom...

Neytiri1 2021.09.20. 07:42:42

@Lorrh: ő oltott, mitől fél? Oltott nem lesz beteg, ha mégis, akkor csak kicsit, kórházba biztos nem kerül, meghalni meg tuti nem fog tőle. Nem ezt tudjuk az oltásról?
Akkor meg mitől fél?
Azt gondolom, hogy egy fogorvos ezer vírussal és baktériummal találkozott eddig is. Megerősödött a szervezete, ha meg nem, akkor sincs más választása, más vírusok és baktériumok ellen oltás sincs. Influenza elleni oltásról miért nem kért igazolást? Abba is haltak meg, és lettek nagyon betegek is.
Én például évekig oltattam magam az ellen és minden évben volt "influenza-szerű'-ségem, egészen szar volt. Évek óta nem oltatom magam, megfázás szokott lenni, torokfájás, de végtagfájdalom, döglés az ágyban és jajgatás minden mozdulatra (mint az oltás után), olyan nem.
(lekopogom).
Az orvos egyébként felvehet még vödröt is a fejére, én, a tátott számmal vagyok kiszolgáltatva a vírusoknak és baciknak egy fogorvosnál. Nagyon édesek maszkban, műanyag plexivel a fejükön, fehér kezeslábasban, kesztyvűvel, dolgozik a számban, majd fogdos néhány dolgot a rendelőben, még az édes telefonjában is megnéz valamit, majd azzal a kezével folytatja a túrkálást a számban (konkrét példa, velem történt a harmadik hullám idején).

Neytiri1 2021.09.20. 07:46:44

@Puerto Prince: munkában én is megalkuvó vagyok, ha azt látom, hogy reménytelen valamit úgy megcsinálni, ami szerintem jobb lenne.
Az életben már nem nevezném magam megalkuvónak, bár azért előfordul, mérlegelni szoktam. :)

Oltott és oltatlan között egyre mélyülő szakadék tátong, és a két oldal úgy esik egymának, mintha nem is emberek lennének.
Felvetődik a kérdés, hogy magukat, vagy a másik oldalt akarják meggyőzni arról, amit képviselnek.

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.09.20. 08:32:40

Engem sokkal jobban zavar hogy nem lehet kohogni

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.20. 12:37:20

@Neytiri1: Lehet, de szerintem azért, mert ez egy olyan dolog, amit nem lehet megmagyarázni az egyén szintjén. Én sem tudom, és más sem. Honnan tudjuk - de igazából akárki honnan tudja -, hogy ha holnaptól gyökeresen megváltoztatjuk-e az életünket, az jó lesz-e? Nem véletlenül tart elég sokáig egy adóreform keresztülvitele is, nem hogy ilyeneké, hogy kijárási tilalom.
Ez tényleg egy olyan dolog, ami egy egyén és közösségek jogaiba vágó kísérletezés, ami sokaknak nyugaton okkal nem tetszik, mert nem ehhez vannak szokva.

Itt Kínában pl mindennel kapcsolatban úgynevezett "policy experimentation"-t csinálnak. Van, ahol kötelező az oltás, máshol, hasonló jellegű tartományokban, szakmákban, stb. meg kifejezetten tilos. Van, ahol az "emberekre bízzák", értsd: a bizonyos tartományi vezetők kaptak egy beoltottsági sávot, amit el kell érniük (utána váratlanul elfogy a vakcina, vagy 1 évvel később kapsz időpontot oltásra). És ha valakinek ez nem tetszik, persze elmehet a kurva anyjába, de nálunk, ahol pl. 3 oltás kötelező, és fél évente fogjuk újra meg újra kapni, senki sem állt fel. Én sem. Nyilván ehhez egy ilyen társadalom is kell.

Valójában Európában is bevállalhatná néhány, kb. hasonló méretű, egészségi állapotú, stb. ország, térség, szakma, stb. hogy kötelezően oltat, meg néhány azt, hogy betiltja az oltatást, néhány meg azt, hogy oltat mondjuk 10-20-30-...%-ig. Jövő tavaszra már lehetne tudni, hogy kb. mit érdemes csinálni.
Kérdés, hogy meddig lehetne fenntartani egy olyan álláspontot, hogy nem kell oltatni, ha egy oltatlan Kecskeméten meghal 10.000 ember tavaszra, a teljesen beoltott Szegeden meg 0. Vagy fordítva, meddig lehetne fenntartani az oltás szükségességéről való álláspontot, ha egy oltatlan Kecskeméten meghal 1000 ember tavaszra, pont annyi, mint a teljesen beoltott Szegeden. Vagy mondjuk a fogorvosok 100%-át beoltanák, és a fogászati asszisztenseknek meg 0%-át; aztán tavasszal lehetne számolni. Vagy mondjuk beoltják az összes fogászati rendelőben dolgozót, majd a páciensek fele-fele arányban lennének oltottak vagy oltatlanok.

A lehetőségek szinte határtalanok.

Mert jelenleg az van, hogy be van dodva a gyeplő a lovak közé, aztán a teljesen megalapozatlan policyk miatt mindenki azt lát bele a dolgokba és az adatokba, amit csak akar. De mondom, szerintem ez nem az egyén dolga. Nem abban az értelemben, hogy nem lehet rábízni vagy hülye hozzá (bár mindkettő), hanem abban az értelemben, hogy nem is tudja feltenni a reális kérdéseket, nem hogy reális válaszokat kapjon.

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.20. 12:37:57

@Peni a Valdes: tényleg? Most már így rádnéznek, hogy "mi van, te leprás"?

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.20. 14:28:08

@Peni a Valdes: én valószínűleg elnevetném magam a dolgon

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.20. 14:33:43

@Peni a Valdes: pontosan mit mondott?

Peni: köh-köh
Peni ismerőse: "Ez meg mi volt?! Csak nem koronás vagy, te szukafattya?!"

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.09.20. 14:39:01

@Puerto Prince: nos kohogtem, ok erősen, de anno ilyenkor miattad aggódtak...na most emberünk majdnem eljutott oda hogy vegigfertoztem Budapestet coviddal sőt az anyja is meg fog halni miattam

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.09.20. 14:53:35

Tehát ez nem az a " erkölcstelen vagy, mert az autóban atoleled a párod" nézés

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.20. 15:26:49

@Peni a Valdes: hát persze, de ki más lennék? :D

Mondjuk kérdés azért, hogy az illetőhöz milyen a viszonyod. Mert ha egy közeli barát csinálja ezt, akkor persze inkább kínos és szomorú a dolog. Mit lehet ilyenkor csinálni? Elnézést kérsz? De miért is? Gondolom nem TBC-s vagy.

Peni a Valdes · https://eletmegamimegvan.blog.hu/ 2021.09.20. 16:55:57

@Puerto Prince: sima megfázás volt, meghules...azon tunodtem hogyha pl megy a hasam akkor vmi halálos trópusi beteg leszek e logika mentén?

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.21. 09:16:25

@Peni a Valdes: közös ülés, vagy csak egymás melletti? Munkahelyen?

Puerto Prince · cococrunch.blog.hu 2021.09.21. 11:10:28

@Peni a Valdes: egy vagy-vagy kérdésre adott helyeslő válasz - ez nagyon penis
süti beállítások módosítása